Top 10 și preferințele abonaților Netflix (S2, 2 ian – 8 ian)

Preferințele de vizionare diferă de la o țară la alta, astfel că uneori ceea ce vedem în lista noastră ca recomandare în baza algoritmilor cu pricina nu redă cu veridicitate ceea ce se întâmplă la nivel global atunci când vine vorba de NetflixFără să publice cifre de rating asemeni televiziunilor americane ce sunt monitorizate prin metodologia Nielsen, încă de anul trecut Netflix a decis să redea săptămânal numărul de ore vizionate pentru fiecare titluri, algoritmii Nielsen neputând fi adoptați conceptului general al platformei de streaming – cont cu profil multiplu, gospodării multiple, binge de vizionare, lansări integrale de sezon și titluri licențiate la nivel regional sau chiar național. Prin urmare, cifrele publicate în fiecare marți seara redau numărul de ore vizionate pentru fiecare titlu și numărul de săptămâni pe care proiectul cu pricina îl petrece în Top 10 general, câte un astfel de clasament fiind generat pentru filmele și seriale în limba engleză, dar și într-o altă limbă decât această. Mai mult, fiecare Top 10 global este însoțit de câte un clasament la nivel național, pentru fiecare teritoriu în care Netflix este disponibil.


Noutăți: După mai multe zvonuri privind o posibilă dispută între Netflix și MGM (recent achiziționat de Amazon/ Prime Video) pe tema drepturilor Wednesday și ale personajelor create de Charles Addams, Netflix a anunțat în cele din urmă reînnoirea Wednesday cu sezonul 2. Fără informații legate de comanda plasată ori data revenirii la Nevermore pentru Wednesday și Enid alături de membrii Nightshade, anunțul a fost făcut ca de obicei printr-un scurt clip video. Totodată au apărut și zvonuri privind un spin-off al seriei, producătorii lucrând pentru moment cu mai multe idei.

———

Tot zilele acestea Netflix a comunicat anularea animației Inside Job după doar un sezon și o reînnoire anterioară. Sezonul 1 care a avut o comandă de 18 episoade a fost difuzat în două părți – S1A pe 22 octombrie 2021, iar pe 18 noiembrie 2022 episoadele aferente S1B.


FILME (ENG)

Glass Onion: A Knives Out Mystery continuă să rămână în fruntea clasamentului general al filmelor în limba engleză, pentru a treia săptămână consecutiv (44,33 milioane ore vizionate, prezent în topul a 87 de teritorii, respectiv pe locul 1 în 22 din cele 32 state europene), la o mică diferență în cifre succedându-i recent intrat pe platformă după o premieră în cinematografe, The Pale Blue Eye (42,96 milioane ore vizionate, prezent în topul săptămânal a 88 de teritorii). Dorul de Kevin Hart și Dwayne Johnson pare să își fi spus cuvântul pentru abonații Netflix (mai exact pentru cei din America Latină), Jumanji: The Next Level (#3, 17,55 milioane ore vizionate) revenind în top și surclasând în numărul de ore vizionate muzicalul Matilda (#4, 17,5 milioane ore vizionate, prezent în continuare în topul a 71 de teritorii). Topul ultimelor șapte zile este continuat și de alte intrări – Honest Thief (#6) și Hard Target 2 (#9), White Noise (#5) și Knives Out (#8) rămânând pentru a doua săptămână consecutiv, alături de Sing (#7) și Trolls (#10).

În România, lucrurile stau puțin mai diferit de această dată, preferințele conaționalilor în materie de lungmetraje plasând comedia românească TeamBuilding pe locul 1, fiind urmată de The Pale Blue Eye și Nobody, titlu ce îl are protagonist pe Bob Odenkirk în rolul lui Hutch Mansell. Glass Onion: A Knives Out Mystery (#4), Matilda (#10) și Hard Target 2 (#5) se regăsesc și ele în top 10 local, alături de The Raid 2 (#7) și How I Become a Gangster (#6), filme care apar în clasamentul general pentru peliculele non-vorbitoare de engleză.


FILME (NON-ENG)

Cu Troll și All Quiet on the Western Front care continuă să rămână printre preferințele abonaților Netflix pentru a șasea, respectiv a șaptea săptămână consecutiv, proaspăt intrat în top 10 și pe platformă, How I Became a Gangster conduce detașat clasamentul cu 10,5 milioane ore vizionate, The Raid 2 succedându-i cu 5.8 milioane ore vizionate la nivel global. Alături de aceste proiecte, mai regăsim aici Mili (#3), The Kings of the World (#4) și Gatya Kusthi (#6), acestea din urmă figurând la intrări noi.


SERIALE (ENG)

Iată că după șase săptămâni în care a condus Top 10 la nivel global, așteptarea noilor episoade Ginny & Georgia și curiozitatea pentru Kaleidoscope au detronat proaspăt reînnoitul Wednesday, ducându-l până pe locul 3 (81,3 milioane ore vizionate, rămâne în topul a 91 de teritorii, și pe locul 1 în India și Bangladesh). Seria limitată condusă de Giancarlo Esposito ce a debutat pe 1 ianuarie se regăsește în topul preferințelor abonaților Netflix din 90 de teritorii, conducând clasamentul local pentru mai multe state din Africa (Egipt, Maroc, Kenya) și Asia (Arabia Saudită, Emiratele Arabe, Pakistan). Aventurile și neînțelegerile celor două protagoniste au dus noul sezon Ginny & Georgia în topul preferințelor din 84 de state Netflix, europenii arătând un interes deosebit pentru serial (locul 1 în 31 state din cele 32 teritorii). Cum orice sezon 2 merită o revizionare a episoadelor anterioare, în topul acestei săptămâni regăsim și S1 G&G (#5, prezent în 53 de teritorii), dar și documentarul Madoff (#7) și sezonul 1 din drama medicală licențiată, New Amsterdam (#10). Alături de acestea, Emily in Paris S3 (#4) și The Recruit (#6), seriile limitate Treason (#8) și The Witcher: Blood Origins continuă să se regăsească și săptămâna aceasta în Top 10. 

La nivel național preferințele românilor nu sunt cu mult diferite de titlurile generale, Ginny & Georgia S2 și Kaleidoscope regăsindu-se și la noi în fruntea clasamentului. Alături de titlurile prezente în topul general pentru non-engleză, Lady Voyeur (#3) și Alpha Males (#10), Wednesday (#5), Emily in Paris S3 (#6) și The Recruit (#9) rămân pe mai departe o prezență constantă pentru această săptămână.


SERIALE (NON-ENG)

Încet dar sigur pare să fie rețeta pentru The Glory (#1, 82,5 milioane ore vizionate) și La Reina del Sur S3 (#2, 79,3 milioane ore vizionate) care prezente pentru a doua săptămână consecutiv în Top 10, reușesc să detroneze de pe locul 1 episoadele S2 Alice in Borderland. Acesta continuă totuși să rămână în clasamentul săptămânii cu peste 41,8 milioane de ore vizionate la nivel global și prezent în preferințele abonaților Netflix din 61 de teritorii. Intrările noi din aceste zile sunt conduse de seria limitată Lady Voyeur (#4), Woman of the Dead (#5), Alpha Males (#8) și versiunea locală din Brazilia pentru Love is Blind (#10).


Global: 

În România:


Pentru mai multe comentarii şi recomandări despre proiectele şi titlurile existente în grila Netflix România, vă invităm pe grupul Netflix&Zen.

Lista completă cu titluri Netflix – ianuarie 2023 (aici)

Sursa


Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *